راهنمای تشکیل پرونده توسط متقاضیان

متقاضیان محترم جهت تشکیل پرونده اعتباری لازم است فرم ها را از بخش فرم ها دانلود نموده ، به همراه سایر مستندات مورد نیاز “راهنمایی شده در فایل (راهنمای مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده)، تکمیل نموده و بر روی لوح فشرده به این صندوق ارسال نمایند.
نکته1: دریافت مدارک و هزینه ارزیابی صرفاً جهت اعتبارسنجی متقاضیان بوده و ارائه هر گونه خدمات مالی به متقاضیان، منوط به احراز شرایط اعتباری متقاضی می باشد .

نکته2: مدت زمان اعتبار سنجی متقاضیان از زمان تکمیل مستندات تشکیل پرونده، حداکثر دو هفته کاری خواهد بود.

دستورالعمل گردش كار صندوق در وضعيت فعلي (اعطاي تسهيلات) در مرحله راه اندازي و اداره صندوق ،گردش امور جاري صندوق بشرح زير مي باشد:

1-ارسال درخواست تسهيلات از طرف متقاضي به صندوق

در اين مرحله متقاضي ، مدارك در خواست تسهيلات خود را به امور اداري صندوق ارسال مي نمايد. مدارك مورد نياز بشرح زير مي باشد:

1-1-نامه درخواست تسهيلات ، پیوست شماره 1  (دستور العمل گردش کار یا فرآیند اخذ تسهیلات)

1-2-فرم مشخصات متقاضي پیوست شماره 2 (دستور العمل گردش کار یا فرآیند اخذ تسهیلات)

1-3-تکمیل کاربرگ شماره 1 یا طرح توجیهی (در بخش فرم های درخواست تسهیلات موجود است)

2- تكميل پرونده

در اين مرحله امور اداري صندوق ضمن ثبت درخواست متقاضي در دفتر انديكاتور نسبت به بررسي و تكميل پرونده متقاضي جهت ارسال به مديريت اقدام مي نمايد. به مدارك ارسالي متقاضي ، كپي ورقه سهام ضميم  مي گردد.(در صورت سهامدار بودن )

3-بررسي پرونده توسط مديرعامل صندوق

در اين مرحله مديرعامل صندوق با همكاري هسته  بررسي طرحها با تركيب حداقل يك نفر متخصص در رشته مربوطه و يك نفر متخصص مالي – اقتصادي ضمن بررسي پرونده متقاضي ، نظر كارشناسي خود را در خصوص  طرح متقاضي ،محاسن و معايب آن و نظر خود در خصوص پرداخت يا عدم پرداخت تسهيلات را اعلام  نموده و مدارك را جهت ارسال به هيات مديره ، به امور اداري عودت مي دهد.( پيوست شماره  4و5  (دستور العمل گردش کار یا فرآیند اخذ تسهیلات))

4- امور اداري مدارك را جهت بررسي وضعيت طرح به هيات مديره ارسال مي نمايد.

 5- هيات مديره

هيات مديره پس از بررسي در جلسات  خود (كه مطابق با مواد اساسنامه تشكيل مي گردد) نسبت به پرداخت يا عدم پرداخت تسهيلات دستور اقدام مقتضي صادر نموده و پرونده را جهت ساير اقدامات بعدي به امور اداري ارجاع مي دهد. در پیوست شماره 6و 7 موجود است. (دستور العمل گردش کار یا فرآیند اخذ تسهیلات)          

1-6- در صورت عدم موافقت با پرداخت تسهيلات به متقاضي ، مراتب كتباً به متقاضي اعلام مي گردد.(پيوست شماره 8  (دستور العمل گردش کار یا فرآیند اخذ تسهیلات))

2-6-در صورت موافقت با پرداخت تسهيلات به متقاضي ، پرونده جهت صدور پرداخت به مديريت صندوق ارسال مي گردد. 

7-مديرعامل صندوق  دستور پرداخت تسهيلات به متقاضي را به امور مالي صندوق صادر نمايد.(پيوست شماره 9  (دستور العمل گردش کار یا فرآیند اخذ تسهیلات))

8- امور مالي با توجه به مصوبه هيات مديره و دستورات مديريت نسبت به انعقاد قرارداد ذيربط و اخذ تضمينات لازم چك مربوط به تسهيلات متقاضي را صادرمي نمايد.

9-چك مذكور مطابق با ماده 4-19 اساسنامه  ابتدا توسط مدير عامل و پس از آن توسط يكي از اعضاءهيات مديره امضاءگرديده  جهت پرداخت به متقاضي مجدداًبه امور مالي مسترد مي گردد.

10-امور مالي پس از كنترل مجدد مسير اجراي كار و مفاد مصوبه مربوطه  چك را تحويل متقاضي و رسيد دريافت مي نمايد.

11-پس از پرداخت تسهيلات به متقاضي  از زمان تعيين شده در قرارداد،تسهيلات گيرنده مكلف است  نسبت به پرداخت اقساط تسهيلات اقدام نموده  و مدارك آن را به صندوق ارسال نمايد.(پيوست شماره 10به همراه اصل فيش واريزي  (دستور العمل گردش کار یا فرآیند اخذ تسهیلات))

12-در كليه مراحل فوق استفاده از پيوست شماره 11جهت ثبت و شماره ارسال و اطلاع از آخرين وضعيت پرونده الزامي است.

13-در كليه مراحل نامه نگاري تمامي نامه ها براي اشخاص حقيقي و حقوقي بايستي بر روي سربرگ و داراي شماره و تاريخ باشد.